2024. április 20. 14:00 – 18:00

HUN-REN Természettudományi Kutatóközpont, 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.

Milyen jelekből tudhatjuk, hogy mire figyelnek a még beszélni nem tudó csecsemők? Hogyan igazodnak el a társas világban az óvodások? Milyen hatással lehetnek a gyerekekre a digitális eszközök? Fontos-e, hogy milyen gyorsan érik a kamasz?

Április 20-án immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Kis Tudósok Délutánja elnevezésű esemény, amely házigazdája idén a HUN-REN TTK KPI Hang és Beszédészlelési csoport. A délután folyamán az érdeklődők betekintést nyerhetnek a kisgyermekek és serdülők fejlődésével foglalkozó kutatócsoportok munkájába. A programra látogatók rövid ismeretterjesztő előadásokon, poszterbemutatókon, illetve interaktív bemutatókon vehetnek részt, melyek során személyesen is feltehetik kérdéseiket a kutatócsoportok munkatársainak a fejlődéslélektan kutatásaival és módszereivel kapcsolatban.
Az esemény családbarát.

Az előzetes online regisztráció lezárult, de a helyszínen is lesz lehetőség regisztrálni. HUN-REN Természettudományi Kutatóközpont, 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2. térképen: https://www.google.com/maps/place/HUN-REN+Term%C3%A9szettudom%C3%A1nyi+Kutat%C3%B3k%C3%B6zpont/@47.4740642,19.0576074,17z/data=!4m6!3m5!1s0x4741ddaa35661b67:0xabf1cbff7c176509!8m2!3d47.4740534!4d19.0601823!16s%2Fg%2F11_qdvvln?entry=ttu

Amennyiben gyermekeivel közösen venne részt az eseményen, kérjük, a regisztráció során jelezze, hogy hány gyermekkel érkezne. Kérjük, hogy a felnőtt érdeklődőket külön regisztrálják, azonban a gyermekeket csak egyszer. 

SZERVEZŐK

  • BME Nyelvtudományi Pragmatika Labor
  • CEU Kognitív Fejlődéslélektani Kutatóközpont Babakutató Labor
  • ELTE PPK Babalabor
  • ELTE TTK Alfa Generáció Labor
  • HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpont
  • HUN-REN TKI Serdülőkori Fejlődés Kutatócsoportja
  • HUN-REN TTK AKK HCCCL Labor (Hippokampális Hálózatok és Kódolás a Kogníció Szolgálatában)
  • HUN-REN TTK KPI Hang és Beszédészlelési csoport
  • HUN-REN TTK KPI Pszichobiológiai Kutatócsoport
  • PTE BTK Pszichológia Intézet 
  • SOTE Magatartástudományi Intézet Pszichofiziológiai és Kronobiológiai Kutatócsoport

PROGRAM

13:30 A helyszíni regisztráció kezdete
13:50 A program megnyitása
14:00–15:15 A kutatócsoportok előadásai az előadóban (1. rész)
15:15-15:25 Szünet az előadások között
15:25–16:15 A kutatócsoportok előadásai az előadóban (2. rész)
16:30–17:00 Ringató foglalkozás az előadóban
14:00–18:00 Interaktív bemutatók, kiállítás megtekintése, beszélgetés kutatókkal a Könyvtár szinten és az előtérben
18:00 A rendezvény vége

ELŐADÁSOK

14:00-14:25 Tóth Brigitta: Hogyan tanul az újszülött?
HUN-REN TTK KPI Hang és Beszédészlelési csoport 
14:25-14:50Szalai Gerda, Egyed Kata: Egyszer volt, hol nem volt… a társas elme
ELTE PPK Babalabor
14:50-15:15Szalárdy Orsolya: Gyerekkori alvás és alvászavarok
SOTE Magatartástudományi Intézet Pszichofiziológiai és Kronobiológiai kutatócsoport.
15:15-15:25 SZÜNET
15:25-15:50Pálosi Vivien: A digitális eszközök hatása óvodáskorú gyerekek társas-érzelmi és kognitív képességeire
ELTE TTK Alfa Generáció Labor
15:50-16:15Oláh Gyöngyi: Fontos-e, hogy milyen gyorsan érik a kamasz?
HUN-REN TKI Serdülőkori Fejlődés Kutatócsoportja

INTERAKTÍV BEMUTATÓK, DEMONSTRÁCIÓK 14-18 ÓRA KÖZÖTT

  • BME Nyelvtudományi Pragmatika Labor: Kisgyerekek kognitív fejlődését feltérképező feladatok
  • CEU Kognitív Fejlődéslélektani Kutatóközpont Babakutató Labor: Demo szemmozgáskövetőeszközön, ipad-es kutatás
  • ELTE PPK Babalabor- Zsoldos Rebeka, Sziklai András: A tanulási- és emlékezeti vizsgálatok során használt játékok; Nagy Márton Szemmozgáskövető eljárások
  • ELTE TTK Alfa Generáció Labor-Szőke Rebeka, Jurányi Zsolt: Játszol velünk? Kreatív rajzolás és digitális (fejlesztő) játékok az Alfa Generáció Laborral
  • HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpont: Lakatos Krisztina, Kas Bence, Harmati-Pap Veronika, Balázs Andrea: A nyelvi fejlődés és a gyermeki viselkedés vizsgálóeszközei
  • HUN-REN TTK AKK- Kis Hunor, Ilyés Alex, Brosig Borbála, Illés Panni, Kóródi Petra, Berke Zsófia: – Játékos ismerkedés a mágneses rezonancia (MR) képalkotással – Próbáld ki a játék MR-jeinket! – Játssz különleges memory játékokkal!
  • HUN-REN TTK KPI – Koós-Hutás Édua: Nicsak, kihez beszélsz?
  • HUN-REN TTK KPI- Lakatos Krisztina: Érintés felnőtt és csecsemőkorban
  • HUN-REN TKI Serülőkori Fejlődés Kutatócsoportja: Fehér Lili, Oláh Gyöngyi: A biológiai kor meghatározása csontultrahang készülékkel   

Élő könyvtár. – Kutatókat és szakértőket lehet a saját területükről személyesen kérdezni 

  • BME Nyelvtudományi Pragmatika Labor Babarczy Anna: Hogyan gondolkodnak másokról a kisgyerekek?
  • CEU Kognitív Fejlődéslélektani Kutatóközpont Varga Bálint: Mire vagy kíváncsi? Hogyan gondolkodnak a babák mások tudásszerzéséről?
  • Dorottya Eva Kerschner: Terápiás kutyák
  • ELTE PPK Babalabor Andrási Krisztina: Miből áll egy látogatás az ELTE Babalaborban?
  • ELTE TTK Alfa Generáció Labor Konok Vera és Pogány Ákos: A digitális eszközhasználat gyerekeknél
  • HUN-REN Nyelvtudományi Kutatóközpont Harmati-Pap Veronika, Balázs Andrea: Gyermekekhez igazodó dajkanyelv
  • HUN-REN TTK AKK HCCCL Labor (Hippokampális Hálózatok és Kódolás a Kogníció Szolgálatában) Keresztes Attila: Négyévesek az MR-ben: Emlékezetért felelős agyterületek érésének feltérképezése mágneses rezonancia képalkotással
  • PTE BTK Pszichológia Intézet Bali Cintia: Az elektronikus mesekönyv applikációk szerepe az általános ismeretszerzésben
  • Rabi-Fáczán Anita – Laktációs szakértő

A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

REGISZTRÁCIÓ

Az esemény Facebook oldalunkon is megtalálható: https://www.facebook.com/events/1134866454118243?locale=hu_HU